2. Pierrot
Besetzung: Flöte, Violine, Violoncello, Klavier
1. Minotaur: very fast, ugly and relentless – Insistent – Cajoling – Pleading – Frantic
2. Child Holding a Dove: Infinitely tender
3. Acrobat on a Ball: Very fast
4. Still life: Absolutely strict
5. Seated Harlequin: Wistful
6. Head of a Boy: Massive, very Legato
7. Basket of Flowers: Very fast
8. Self Portrait: Always frantic and coarse [Cello]/Motionless, cold, removed [others] – Horror and indifference – A Bit faster – Tempo I
9. Three Nudes: Like the wind, whispered and slippery
10. Death of Harlequin: Indefinitely tender
Besetzung: 2 Violinen, Bratsche, Violoncello
Verlag: Boosey & Hawkes
Bemerkung: Der erste Satz der Komposition bezieht sich auf eines der Minotauren-Bilder Picassos, während sich der 4. Satz an einem seiner Stillleben-Bilder inspiriert und sich der 8. Satz auf ein Selbstpoträt des Künstlers bezieht. Ned Rorem hat die Picasso-Titel später zurückgezogen und es dem Hörer überlassen, sie mitzudenken. Geblieben sind folgende Satztitel: 1. Ugly and relentless 2. Infinitely tender 3. Very fast 4. Absolutely strict 5. Wistful 6. Massive 7. Very Fast 8. Cold and hot 9. Like the wind 10. Infinitely tender https://interlude.hk/musicians-and-artists-ned-rorem-and-pablo-picasso/.
This work is licensed under CC BY 4.0 Creative Commons Attribution 4.0 International
ao. Univ.-Prof. Dr. Monika Fink-Naumann
monika.fink@uibk.ac.at
Institut für Musikwissenschaft / Department of Musicology
Universität Innsbruck / University of Innsbruck
Haus der Musik
Universitätsstraße 1
A - 6020 Innsbruck